Viivi Bäck

torstai 7. toukokuuta 2015

Rodos kuvina

Hellurei ja hellät tunteet!
Päivät täällä Rodoksella on kulunut uskomattoman nopeasti, mutta paljon on myös ehditty.

Lähtö meinasi taas antaa turpaan, sillä lentokentälle menevät bussit eivät ottaneet kyytiin runsaan asiakasmäärän vuoksi. Oltiin olevinaan ajoissa liikenteessä, mutta jouduimmekin odottamaan bussia tunnin! Sunnuntailiikenteessä ei edes kulkenut kuin yksi linja kahden sijaan, ja jostain syystä ko. päivänä lentokentälle oli menossa poikkeuksellisen paljon porukkaa. Kahden bussin jälkeen meinattiin luovuttaa ja lähteä omalla autolla, maksaen sitten viikon P-maksu. Bussipysäkin taulu heitteli kolmannen bussin odotusaikaa sinne tänne ja päätettiin luovuttaa. Juuri kun lähdimme kävelemään bussipysäkiltä takaisin, meidän kanssa kaksi edellistä bussia missannut nainen huusi meitä takaisin! Luojan kiitos tämä kolmas bussi pysähtyi ja otti meidät kyytiin, vaikka oli huomattavasti täydempi kuin edelliset. Pelastaja <3

Lento meni ihan hyvin ja ongelmitta, ei ehtinyt alkaa juurikaan kyrsimään se istuminenkaan.

Hotellimme on Aquariumview, johon olen tyytyväinen! Etenkin meidän parvekkeen näköalaan, josta aukenee näkymä niin puistoon kuin merellekin, kävelykadulle ja autotielle! Ikäänkuin unelmieni maisema pienemmässä mittakaavassa.

Hotellimme on osittain remontissa, joten aamupalalle kipitämme pihatien toiselle puolelle, Cactus hotelliin. Matkaa on n. 10m, joten tämä ei todellakaan haittaa. Meiltä kuitenkin kokoajan kysellään henkilökunnan puolesta, onko meillä kaikki hyvin ja saimme pariksi päiväksi kuponkeja käytettäväksi Cactus-hotellin allasravintolaan ruokineen ja juomineen. Not bad at all! Remontin ääniä ei ole kuulunut eikä siitä muutenkaan aiheudu meille mitään haittaa, joten olisimme olleet ihan tyytyväisiä ilmankin :)

Ensimmäinen aamu. Yritän sonnustautua lierihattuun ja mahdollisimman suuriin aurinkolaseihin pahimman auringon yli, suojellakseni laseroituja kasvojani niiden suuren maksaläiskäriskin takia. Myös aurinkovoidetta joutuu läträämään aikalailla, vaikkei iho oikein tykkää.

Kävellään aina paljon, kun ollaan reissussa. Tykätään katsella paikkoja ja poiketa siellä täällä. Ensimmäisenä päivänä kuljettiin lähiympäristöä läpi, ja käytiin hetki makoilemassa rannalla. Merivesi oli sen verran viileää, etten uimaan uskaltanut, mutta Antti oli sinne tietenkin yllytettävä!

Illalla käytiin kävelemässä vanhassa kaupungissa. Ostoskujia ja kapeita labyrintinomaisia käytäviä, joiden varrella oli niin asutusta kuin kahviloitakin. Bongattiinpa sieltä myös nuorisohotelli!

Illalla kokeilin paikallista kalaa, mitä on tarjolla kokonaisena grillattuna joka paikassa.

Toisena päivänä käytiin turistibussikierroksella. Hypättiin pois "Hercules"-paikassa vähän ihmettelemään.

Illalla käytiin heittelemässä frisbeetä rannalla, auringonlaskiessa. Aurinko laskee täällä hetkessä!

Kolmantena päivänä vuokrattiin iso skootteri ja kierreltiin saarta vähän laajemmin, kierrettiin n. puolet saaresta.

Ensin ajettiin Lindokseen, eli valkoiseen kaupunkiin. Oppaan mukaan ei ole käynyt Rodoksella, ellei ole käynyt Lindoksella! Sinne järjestetäänkin matkoja, mutta meitä ei kiinnostanut lähteä istumaan linja-autoon.
Matkalla poikettiin pari kertaa reitiltä, mm. vilkaisemaan, miltä näyttää tieviittojen opastama Golden Beach:

Lindoksella syötiin ja kierrettiin vähän kapeita ostoskatuja valkoisten rakennusten välissä.

Paluumatkalla piti Antin mieliksi poiketa vielä Kritinian linnassa. Mun linnakiintiö on helvetin täynnä, mutta samahan se oli käydä käpsimässä, kun toisesta se oli niin hemmetin mahtava. Tästä kivikasasta oli vähän enemmän pystyssä kuin tähänastisista "linnoista".

Mä näin vähän kauempana enemmän linnaa muistuttavan rakennuksen <3 Valkoinen suuri kivitalo, johon suostuisin linnanneidoksi :

Wroooom! So much fun!!

Ollaan kävelty koko loma meidän uusilla paljasjalkakengillä! Aika jees! :)