Viivi Bäck

keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Eipä nuolaista ennenkuin tipahtaa!

Aamulla varhain lähdin Anttia vastaan, tulimme sitten kämpälleni aamupalalle. Siistin hieman Antin hiuksia ja tein pohjatyöt manikyyriäni varten, jotta voin lakata kynnet matkalla. Lähdettiin 615:lla hyvissä ajoin kohti lentokenttää.
Olimme kentällä klo 9 ja lähdettiin suorittamaan matkaselvitystä 10:40 lähtevälle lennollemme. Virkailija sanoi, ettei hoida ko. lentoa, vaikka screenillä luki lentomme numero ja lentoyhtiö. "Muutkin ovat käyneet kyselemässä Cyprokselle lähtevää lentoa, se tarkastus varmaan alkaa vasta paria tuntia ennen lentoa." -Meidän lento lähtee 10:40?
Virkailija hämmästyi ja sanoi tarkastavansa lennon koneelta. Kaikeksi kauhuksemme hän ilmoitti lentomme olleen lähtenyt jo kolme tuntia aikaisemmin,  mitä travel documentissamme luki. Tässä vaiheessa vedin vielä tyyneenä kalkkunaa poskeen eväsrasiastani ja totesin vain, että johan nyt on merkillistä. Oletin tietenkin, että he järjestävät meidät seuraavalle lennolle. Sellaista ei kuitenkaan tullut, vaan yhteydenottojen jälkeen saimme kehotuksen ostaa uudet lennot kohteeseen, jotka maksoivat 700€ per nenä. Tämä vaihtoehto oli pois suljettu sen siliän tien...

Puntaroimme tilannetta ja mietimme,  josko ottaisimme äkkilähdöt jonnekin. Sekään ei ollutkaan niin helppoa. Ensinnäkin,  ne olisivat lähteneet vasta seuraavana aamuna,  jolloin myöhästyisin ensiviikon iltalehden kuvauksista ja toisekseen ne maksoivat tuplasti siihen nähden, mitä matkamme piti maksaa. Tämä tietenkin otti nuukana ihmisenä aika koville. Soitin Martinalle, joka tietenkin suositteli olemaan paikalla kuvauksissa,  mutta heitti pallon kuitenkin ystävällisesti minulle. Toki itseänikin harmittaisi olla poissa mistään kilpailuun liittyvästä. Lakkailin manikyyrini loppuun ja selailimme äkkilähtöjä.
Tultiin siihen tukokseen, että reissuun oli nyt päästävä ja kokeillaan saada matka, mutta siihenkin liittyi riskinsä.

Muutaman puhelun jälkeen päätimme jättää riskin "määrittelemätön hotelli" käyttämättä,  koska enää mitään erämajaa laitaseutumilla en kaiken tämän jälkeen sulattaisi.
Muutaman tunneryöppyisen tunnin jälkeen lähdimme lentokentältä takaisin lähtöruudun kautta. Päätin vähän lohduttaa itseäni ja suuntasimme bussilla pieneen paratiisiini, nimeltä Karkkiset.

Karkkiset sijaitsee Sörnäisten metroasemalla, kävelytasolla. Nimestä huolimatta liikkeessä myydään paljon muitakin tuotteita, kun vain karkkia! Sieltä löytyy mm. kaupungin halvimmat superfoodit (mm. Cocovi ja Foodin), pähkinät ja kuivahedelmät. Hyvänä esimerkkinä arvokkaat Parapähkinät sekä Chia siemenet ja kaakaonibsit vain 1,49€/100g!
Lisäksi valikoimasta löytyy kotimaisia Impolan kasvitilan hampputuotteita, joihin en toistaiseksi ole ehtinyt tutustua.

Mukaan tarttui jälleen Goodion ihania suklaalevyjä, joka makua tietenkin! Pssst... Makuja on tulossa lisää valikoimaan ennen joulua!! Can't wait ♥♥

Kuten arvata saattaa, kaikki suklaa oli syöty jo ennen kotipysäkkiä. Mutta ei käy kieltäminen, kyllä suklaa tekee ihmeitä mielialalle ♡

Lisäksi täydensin pähkinä- ja taatelivarastojani ja söin suklaan päälle vielä mango- ja guavalastuja.
Guava sisältää lykopeenia, joka on karotenoidi beetakaroteenin tavoin. Se ei kuitenkaan ole A-vitamiinin esiaste, kuten beetakaroteeni. Antioksidanttina se on yli kaksi kertaa tehokkaampi kuin beetakaroteeni! Oikea C-vitamiinipommi ;) Ja on muuten namia! Lykopeenia kannattaa nauttia rasvan kanssa, joten se sopi vallan mainiosti suklaan kylkeen, joka on itsessään myöskin terveyspommi!

Rakastan kaikkea terveyteen liittyvää ja tulen varmasti kirjoittamaan siihen liittyviä juttuja!

Kas, hetkeksi jo unohdin jääneeni koleaan suomeen.  Suosittelen lämpimästi tutustumaan ko. putiikkiin - mutta hei, jättäkää herkkuja mullekin! ;) Käyn siellä aika usein ♥

"Ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin" tapaa äitini aina sanoa. Nyt minulla on pari luppopäivää, joten lähden Antin mukana Varkauteen pariksi päiväksi tekemään keskeneräistä muuttoamme! Olen ollut viimeaikoina niin kiireinen helsingissä, että Antti on joutunut hoitamaan koko muuton yksin. Saanpahan vähän tavaroita paikoilleen ja ehkä ehdin hieman suunnittelemaan talent-osuuttani tankoni kanssa!

Ja jos tästä jotakin positiivista haluaa etsiä, niin pääsenpähän nyt sitten mukaan myös viikonlopun kestävään Bootcampiimme osa 2! Tiedossa rankkaa hien vuodatusta ja huhujen mukaan saamme myös roppakaupalla Cocovin tuotteita! ♥

Pikku päikkärit ja nokka kohti Savon muata! Koiran hoitajat pääsi tällä kertaa helpolla! Näkeepähän taas niitäkin hönöjä 8)